2 Mart 2012 Cuma


SİVİL HAVACILIK
Özel bir havayoluyla uçarken çevreme baktım. Bu kadroların hiçbiri, biletleme elemanlarından hosteslere, boyle bir alanda 10 sene önce yoktu.  Çok hızlı büyüyen, iş imkanları yaratan bir alan oldu.
Sonra elime  Türk Sivil Havacılığı Dergisi geçti. İşte gerçek rakamlarla bu alanın büyüklüğü:
2000’li yılların başında sadece Türk Hava Yolları (THY) tarafından 2 merkezden 25 noktaya yapılan tarifeli iç hat seferleri,  diğer havayolu işletmelerinin de tarifeli seferlere başlaması ile birlikte bugün; 7 havayolu tarafından 7 merkezden toplam 46 noktaya yapılıyor (belki de her gün yine artıyor…) Bu illlerde yeni kadrolar açılması demek.
 Yurtdışında uçulan nokta sayısı 70’lerde iken 130′lara ulaşmış. 
İç hatlarda 8,5 milyon, dış hatlarda 25 milyon olan yolcu sayısı, 2009 yılı sonuna gelindiğinde iç hatlarda 41 milyona, dış hatlarda ise 45 milyona ulaşmış. İç ve dış hatlarda taşınan toplam yolcu sayısı,  o yıllarda 33 milyon iken 2009 yılında 86 milyona yükselmiş. Bu yıl ise 102 milyon!
Ne kadar hızlı büyüdüğünü görüyor musunuz?
2002 ile 2010 kıyaslandığında, Türkiye’nin uçak filosundaki sayı 110′da 360′a yükselmiş. Ciro 3,3 milyar TL’den  18 milyar TL’ye gelmiş…
Doğrudan istihdam ne kadar etkilenmiş? 50 bin’den 110 bine yükselmiş çalışan sayısı. Bu arada dolaylı olarak etkilenen iş yerleri de olmuştur. Mesela yemek sağlayan  yerden turizm acentesine, dolaylı olarak etkilenen yerler de alım yapmıştır…
Hostes, pilot (birçok farklı bölümden alım yapılıyor, iktisattan mühendisliğe…), biletleme kadroları, turizmci, havacılık işletmecileri, diğer idari kadrolar… Sivil havacılık alanını da unutmayın…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder