2 Mart 2012 Cuma


Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü
Yönetim Bilişim Sistemleri(Managment Information System-MIS), insan, teknoloji, sistem teorisi ve bilgi yönetimi alanlarını biraraya getiren akademik bir alandır.Yönetim Bilişim Sistemleri ilk olarak Endüstri Mühendisliğinde okutulan bir bölümken daha sonraları bilişimin günümüzdeki öneminin artmasıyla İlk 1995 yılında Boğaziçi Üniversitesin’de açılmıştır.
Yönetim Bilişim uzmanının en önemli görevleri bilgilerin bir bütün olarak toplanması ve sunulmasıdır;bunları tamamlayabilmek içinde gerekli alt yapı ve sitemi sağlamak ve bilişim iş gücünü de belirlemektir.Peki MIS kelimesinde bulunan information dediğimiz şey nedir?Information, bilginin işlenmiş halidir.Yönetim Bilişim Uzmanına bilginin işlenmiş haline giden yolda düşen bazı görevler vardır.Gerekli yazılımın ne olduğunu belirlemek,gerektiğinde ağı kurmak,sistemi belirlemek,teknolojideki gelişimi izlyerek bilişim sistemini güncellemek,hedefe ulaişmak için kısa ve uzun süreli planlar yapmak.
Yönetim Bilişim Uzmanı Olmak:
Yönetim Bilişim Uzmanı olmak için matematiksel düşünme yeteneği ve bilgisayara ilgi duymak gibi temel bir kaç gereksinime sahip olmak gerekmektedir.Ayrıca iyi bir bilişim uzmanının planlama gibi bir yeteneği de olmalıdır.
Yönetim Bilişim Sistemleri Bölümü Hangi Üniversitelerde Vardır?
2005 yılında sedece Boğaziçi,Beykent Ve Bilkent’te olan bölüm şu an:
-Başkent Üniversitesi %25 ve Tam Burslu
-Boğaziçi Üniversitesi
-Bartın Üniversitesi 1. ve 2. öğretim
-Işık Üniversitesi %50 Ve Tam burslu
-Beykent Üniversitesi %50 ve Tam burslu
-Cumhuriyet Üniversitesi 1. ve 2. öğretim
-Yeditepe,Girne Amerikan,Kadirhas…
Bölüme aynı zamanda işletme enformatiği,bilişim teknolojisi bölümü, işletme bilişim sistemleri gibi isimler de verilmeketedir.MIS tam anlamıyla gelecek vaad eden bir bölümdür.
Mezun Olanlar Hangi Ünvanı Alırlar?
-Yönetim Bilişim Uzmanı,web yazılım uzmanı,yazılım uzmanı, Sistem uzmanı, proje yöneticisi ayrıca bilişim bir umman olduğu için istediğiniz bilgisayarala ilgili her bölüme kayabilmek mümkündür,web tasarımı ,seo gibi…
Bir bilişim uzmanı proje yönetimini çok iyi bilmelidir ve bunların gerektirdiği programları kullanabilmelidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder